Yazılar:
  • Üç İstanbul Tek Devrim
  • Yalnızlığın Mabedi
  • Geçmiş Zaman Sancısı
  • Küçüklüğümün Sayrılarevinde Yangın
  • Peri Masalı Felakete Dönüşürse
  • Yahyâ’ya Mektup - 4
EdebiFikir logo
eylem bir kız ismi değildir!
  • Anasayfa
  • Racon
  • Sen de Yaz
  • Derin Yapılanma
  • İletişim
  • Kategoriler
    • Buz Gibi Ofsayt!
    • Deneme
    • Dergi
    • Edebifikir Haber Ajansı
    • Fikir
    • Günlük
    • Haber
    • Hatıra Saklama Ofisi
    • Haykırış
    • Hikâye
    • Hikmet
    • Karikatür
    • Mektup
    • Mısra Güzeli
    • Kitap
    • Nümayiş
    • Poetika
    • Portre
    • Söyleşi
    • Şiir
    • Sinema
    • Sorgulama
    • Video
  • Dosyalar
    • Cemil Meriç
    • İsmet Özel
    • Kitap Pusulası
    • Sezai Karakoç
    • Vasiyetim
    • Darbe Gecesi Ne Yaptınız?
    • Sözlük
    • 2119
    • 2050
    • Devrim
    • Yenilgi
  • Anasayfa
  • Racon
  • Sen de Yaz
  • Derin Yapılanma
  • İletişim
  • Kategoriler
    • Buz Gibi Ofsayt!
    • Deneme
    • Dergi
    • Edebifikir Haber Ajansı
    • Fikir
    • Günlük
    • Haber
    • Hatıra Saklama Ofisi
    • Haykırış
    • Hikâye
    • Hikmet
    • Karikatür
    • Mektup
    • Mısra Güzeli
    • Kitap
    • Nümayiş
    • Poetika
    • Portre
    • Söyleşi
    • Şiir
    • Sinema
    • Sorgulama
    • Video
  • Dosyalar
    • Cemil Meriç
    • İsmet Özel
    • Kitap Pusulası
    • Sezai Karakoç
    • Vasiyetim
    • Darbe Gecesi Ne Yaptınız?
    • Sözlük
    • 2119
    • 2050
    • Devrim
    • Yenilgi

Cinsiyetli Ayraçlar

EdebiFikir  |  09/02/2013  |  Kategori : Haber   |  Okunma:11.807

45

 

Edebifikir ayraç meselesini hâl yoluna koydu.

Yıllardır kitabevleri tek çeşit ayraç yapıyorlardı. Bu ayraçlar genelde erkeksi oluyordu. Nerede bana özel ayraçlar, benim ayracımda cinsiyetime de atıf yapılsın diyen kadın okurlar ise elleri açık bir vaziyette kalıyorlardı.

İşte biz, bu büyük edebiyat sorununu çözdük. Erkek ve kadın için ayrı ayrı ayraç tasarımı yaptık. Tasarımcımız Onur Peyk’e teşekkürler.

Aynı konsepte sahip ama hitap ettiği kitle geniş olan ayraçlarımız Edebifikir müdavimlerini bekliyor.

Edebifikir eşitliğin adaletsizliğinden, adaletin merhametine kapılar açmaya devam ediyor.

ayrac erkekayrac kadin

 

Tweet

45 Yorum

  1. can 05.10.2015 12:04:51

    hani bize ayraç

    Cevapla
  2. EdebiFikir 06.09.2014 15:17:41

    Kadın ve Erkek konusu hakkında bundan sonra yorum kabul edilmeyecektir. Olayı tadında bırakmak gerek.

    Cevapla
  3. yorum 06.09.2014 15:05:12

    Musluman kadin esine tabiki de itaat edecek. Allah boyle emrediyor. Bunu tasdik icin babaanne olmak gerekmiyor. Bir bayan olarak ben ve buradakiler elbette ki buna inaniyor gayrisini dusunemiyoruz. Ancak siz suclayarak, itham ederek, yanlis yanlis anlayarak ve sozu uzatarak ya da anlamak istediginiz gibi anladiginiz icin yanlis yapiyorsunuz. Hele ki hic tanimadiginiz insanlar hakkinda…Yanlisib surdurmeyin. Isabetliyse gec degildir vesselam. Not: kadin erkek esittir sacma luzumsuzlugunu savunanlari biz dedigim bayanlar zumresinden beri tutmaktayim. Nokta koyuyorum. Nasil dusunurseniz oyle gorursunuz. Modern hurafelerden bu kadar etkilenmeyin. Ama yok illa oyle dusunyorsaniz sizi oylelerinin bulmamasi icin geriye az sebep birakiyorsunuz bilmem anlatabildim mi, sanmiyorum.

    Cevapla
  4. cinsiyetçi fikret 06.09.2014 12:51:41

    türkçeyi sonradan mı öğrendiniz? sizin imanınızı tasdik etmekten bahsettiği filan yok yorumcunun. sizin bir ayeti tasdik etmeniz söz konusu. tasdik kelimesinin çok çeşitli anlamları var, bence bir sözlüğe bakın. ayrıca niye cinsiyetçi olmayayım? siyasi, ekonomik, sosyal, biyolojik… hiçbir bakımdan erkekle kadın eşit olmamıştır tarih boyunca. eşit olmasının imkanı da yok. ben türkiye’nin menfaatine olanın, kadının erkeğe tabi olması gerektiğini savunuyorum. yoksa türk toplum hayatı biter.

    Cevapla
  5. yunus 06.09.2014 12:22:19

    yorumların hepsini okudum. daha önce burada bu tarz bir polemik yaşamış biri olarak, cübbeli ahmet adlı yorumcu doğruyu yanlış bir üslupla savunuyor. tıpkı adaşı gibi. yanlış bir üslubun yanında bir de lafı saptırma, niyet okuma vb. hallere de girerek henüz tartışma olgunluğuna ulaşamamış bir kimse olduğunu açık ediyor. dilerse tekrar okusun yazdıklarını ve hatalarını görsün. ?! adlı üye gayet haklı burada. ne dediğini biliyor.

    bu yorumdan ötürü kalbinize bir hınç gelmesin sayın ahmet cübbeli.

    Cevapla
    • cinsiyetçi fikret 06.09.2014 12:55:42

      niyet okuduğu filan yok kardeşim! adamın söylediği çok basit: “ya hu bana niye ‘doğru söylüyorsun, doğru söylüyorsun’ deyip duruyorsun, madem doğru, o hâlde doğruyu sen söyle. niye söylemekten kaçıyorsun?”

      ve maalesef, adam haklı, yazamadı hiçbir kadın bunu buraya. ana babanıza üf bile demeyin emrini benimsediğini gönül rahatlığıyla yazar ama “ben kocama itaat edeceğim.” diyemez! sanırım bunu diyebilecek babaannem gibi modernlik kirine bulaşmamış eski toprak kadınlar yapabilir. hepsinin ellerinden hürmetle öpüyorum.

      Cevapla
  6. cinsiyetçi fikret 05.09.2014 21:20:23

    cübbeli ahmet imzasını kullanan arkadaşın yazdıklarını severek, hak vererek okudum. yazdıklarında mahsurlu hiçbir şey göremiyorum. üstelik, kendisi muarızları gibi öfkeli, alaycı ve hakaretvâri bir üslûp kullanmıyor. cübbeli ahmet’in üslûbunu da çok güzel taklit etmiş yer yer. edebifikir’in böyle humor sahibi yorumculara ihtiyacı var. ben de susturulmasının yanlış olduğunu söylüyorum.kendisinin yorumları engellenmesin lütfen.

    Cevapla
    • cübbeli ahmet 06.09.2014 13:06:27

      fikret kardeşim, hakkı teslim ettiğin için teşekkür ederim. yalnız “cinsiyetçi” kelimesi tercüme bir kavram, bilindiği gibi “sexist” kavramı yerine kullanıyor. batılı kavramları dışarıda tutmaya gayret edelim derim ben.

      Cevapla
  7. a.b 05.09.2014 20:58:08

    teşekkürler edebifikir

    Cevapla
    • edebifikir 06.09.2014 02:40:45

      niye, ne oldu?

      Cevapla
  8. a.b 05.09.2014 18:45:02

    edebifikir editörü şu adamı sustururmusunuz? yada cedel konulu bir başlık açın ahmed efendi orada koştursun dursun bu nedir yahu. çirkinleşmeye başladı artık burası

    noktalı virgüllü arkadaş benim yorumlarımı da yayımlamadı zaar. şahsınıza has değil üzülmeyin. umarım yorumum yayımlanır.

    Cevapla
  9. .,?! 05.09.2014 14:09:07

    Size, gaybdan haber veriyorsunuz demedim.Bütün yazdıklarınıza ve yazdıklarıma atfen; haklı olarak “Gaybın bilgisi hususunda kullar hüküm vermemelidir” genellemesine vardım. “Takva” dediğimiz şey, tek başına gaybdır, bizim bilgimiz dışındadır.Burada din dersi veriyormuş gibi olmak canımı çok sıktı. Hassas konular… Şu âyeti bırakıp konuyu kapatmak istiyorum. “Acaba gaybın bilgisi kendi yanındadır da o görüyor mu?” (Necm-35)

    Cevapla
    • cübbeli ahmet 05.09.2014 16:39:54

      yazdıklarınızdan anladığım kavramları yerli yerince kullanmadığınızdır. ayrıca editörün “Takva dediğimiz şey, tek başına gaybdır” ifadenizi bile yayınlanması şaşırtıcı.

      Cevapla
      • .,?! 05.09.2014 17:16:37

        Editör’ün, “Takvâ, kalptedir” hadisini bildiğinden eminim:) Cübbeli Ahmet Hoca’nın da bu hususta açıklamaları mevcuttur. Yine “Açıp da kalbine mi baktın?” hadisini de sizin bildiğinizi tahmin ediyorum. Kalpte olan şey, gaybdır, değil midir? Ben sizin takvanız ve kalbiniz hakkında hüküm verebilir miyim? Bu konu kapansın artık.

        Cevapla
        • cübbeli ahmet 05.09.2014 18:04:33

          bakın bunun bir adım sonrası “benim kalbim temizdir.” hıristiyanlar gibi dini kalbe indirip “yaratanla benim aramdadır, din vicdandır, kilise ne karışıyor?” diyemeyiz.

          çekinmeyin, kendi dilinizle söyleyin allah’ın ayetlerini, hadislerini. “doğru söylüyorsunuz dedik ya!” ile olmaz, kişi kendi dilinden dökülenlere inanır, fıtratı böyledir. sağlam olan budur, geçiştirilmeyen budur.

          ve bu bir takva meselesi değil, iman meselesi! allah’ın ayetine iman ettiğinizi, gönlünüzün razı geldiğini açıkça söyleme bahsindeyiz! en temel meseledeyiz! iman ispat ister, ispat şahit ister. ben sizin “tamam, tamam dediğini kabul ettik” geçiştirmenizle iktifa ettim. ama bu işin esası şuracığa şunu yazabilmektir: “ayet ve hadisi okudum. allah benim hakkımda böyle dilemişse ben seve seve kocama itaat ederim, bundan da şeref duyarım. kocamın benden talep ettiği şey, haram ve mekruh olmadıkça başımın üzerinde yeri vardır.”

          niye bir müslüman kelime-i şehadet getirir, neden diliyle ikrar etmek zorundadır? biz de onun şehadetine şahitlik edelim diye.

          Cevapla
          • .,?! 05.09.2014 18:31:28

            bu size son cevabımdır. “Benim kalbim temiz” klişesinden son derece nefret ederim. akabinde yazdıklarınız ise size yazdıklarımı feshetme çabasından ibaret ve bu yazdıklarınıza da cevabım, önceki yazdıklarımdır. siz konuyu kapatmak istemiyorsunuz, işte benim imanıma kadar gelip dayandınız, çünkü siz burada “ben haklıyım” demeye getiriyorsunuz. bu çok açık… neden bir ateistle konuşabildiğim gibi sizinle konuşamıyorum. söylemler saplantılı. ufuk açıcı ya da hakkı yerine koyucu değil. diliyle ikrar etmek? ooo:) siz ne zamandan beri iman tasdik edici oldunuz? uzar gider bu, gider de gider! size yazdıklarıma, imanıma ve kalbime şahit olarak Allah yeter, yazış amacımdaki saflık ve sahihliğe O’nu şahit tutarım.bitmiştir. SÜBHANALLAH!

          • cübbeli ahmet 05.09.2014 20:42:05

            bir müslüman, başka bir müslümana şahitlik eder. benim kastım gayet net: bir müslümanın bir ayete iman ettiğine şahitlik etmek. karar sizin, kaçmaya devam edebilirsiniz. ben açıkyüreklilikle söyledim, geri adım da atmayacağım.

            sizi hâlâ; ayeti ve hadis açıkyüreklilikle ve kendi cümlelerinizle kabul etmeye davet ediyorum. bir kadının kocasına itaat etmesi takva değildir. temel bir vazifedir. siz daha namaz, oruç gibi temel bir mesele olan kocaya itaat hususunda açıkyürekli davranamıyorsunuz ama kalkıp takvadan bahis açıyorsunuz.

            size allah’ın emrine uymayı tavsiye ederim. belki sonra takvayı konuşmaya sıra gelir.

          • cübbeli ahmet 05.09.2014 20:44:59

            ha şunu da haber vereyim: işin sosyolojisini, felsefesini yapmaktan bahsediyorsunuz. kafirlerin ürettiği bu disiplinlere tepeden bakmadıkça allah’ın ayetlerini gönül itminanıyla ve kesin, kararlı bir üslûpla burada tasdik etmeniz zordur.

  10. Fatoş 04.09.2014 21:19:39

    kadın erkek eşitliği iç bir zaman olmamıştır aslında olmamalı da olmalı diyen zihniyeti anlamıyorum kadının yeri ayrı erkeğin yeri ayrı ve ayractan konu buraya nasıl geldi yahu?

    Cevapla
    • cübbeli ahmet 05.09.2014 17:15:10

      kadının yeri ayrı, erkeğin yeri ayrı; iyi, güzel… amma velakin kimin yeri neresi bölüşmeğe gelince kıyamet kopuyor! türkiye’deki ben müslümanım diyen kadınlara sorun birçoğu kur’an ve sünnetin kendileri hakkında emir, yasak ve tavsiyelerini içlerine sindiremiyor. birçoğu ayetleri ve hadisleri bilmiyor. “allah, ayetinde şöyle söylüyor” diyorsunuz. cevap: “allah, öyle şey söylemez.”

      http://www.youtube.com/watch?v=AcOzzMnZZxs

      Cevapla
  11. cübbeli ahmet 04.09.2014 12:31:51

    maalesef hiçbir hatun kişi çıkıp da buraya gönül itminanıyla “ayet ve hadisi okudum. allah benim hakkımda böyle dilemişse ben seve seve kocama itaat ederim, bundan da şeref duyarım. kocamın benden talep ettiği şey, haram ve mekruh olmadıkça başımın üzerinde yeri vardır.” yazmadı. açıkça bunu söyleyebilenlere, yazabilenlere selam olsun, hepsini tebrik ederim.

    Cevapla
    • .,?! 04.09.2014 13:10:04

      Bir sorun mu var? Doğru söylediğinizi söyledik, daha ne istiyorsunuz! Sizi mutmain etmek zorundalar mı? Siz böyle diyorsunuz, ben de size bir şey soracak oluyorum fakat vazgeçiyorum. Allah Allah… Burası edebiyat sayfası değil miydi, yanlış bir yere geldik herhalde… Âyetlerin, başımızın, kalbimizin üzerinde, içinde yeri var. Allah ne diyorsa odur. Size cevap vermemiş olmaları karşı çıkmış oldukları anlamına mı geliyor? Bu işin sonu iyi bir yere çıkmaz, bizi konuşturmayın şimdi. Tövbe tövbe…

      Cevapla
      • cübbeli ahmet 04.09.2014 14:34:39

        cevabınız için teşekkür ederim, elbette beni mutmain etmek zorunda değiller. maksat hasıl olmuştur, bana öfke duyulsa da bu önemli değildir.

        Cevapla
        • .,?! 04.09.2014 15:21:50

          Şimdi, sizin değindiğiniz bu konunun sosyolojisi, felsefesi vs. de yapılır. Fakat din bu ve insanların evlerinin ve dahi kalplerinin, zihinlerinin içini bilemeyiz.Ne yaşadıklarını kestiremeyiz. Hani ne derler, sınanmadığıyla, içinde olmadığı, içine düşmediği bir şeyle hüküm vermemeli insan.Bir kadının hayata bakışıyla bir erkeğin hayata bakışı kimyasal açıdan bile eşit değil. Bunun altını çizelim Ahmet bey.Gaybın bilgisi hususunda kullar hüküm vermemelidir.ben teşekkür ederim, hakkınızı lütfen helal edin.arada kızarız olur öyle şeyler. Öfkemiz, şahsiyetinize değildir.

          Cevapla
          • cübbeli ahmet 05.09.2014 10:06:28

            hatam varsa düzeltmek isterim, benim sözlerim arasında gayptan haber verme var mıydı, ben mi dikkat etmedim, hangi sözü kast ediyorsunuz?

  12. Raşit Ulaş 01.09.2014 10:30:26

    Evvela Müennes isimli kim olduğu malum olan şahıstan tarafıma yapılan haksız saldırıyı, politikacıların israili kınadığı gibi kınıyorum. Sonra söylemek isterim ki bu zamana kadar gerek sözlü gerekse yazılı olarak otaya koymuş olduğum şeyler beni en iyi şekilde ifade ettiği gibi yapacaklarım hakkında da en sağlam teminattır. Maruz kaldığım saldırıya papuç bırakmayacağımı başta Müennes olmak üzere hakkımda iftiralar atarak ilerlemeye çalışanların hepsine söylüyorum. Ayrıca Müennes’in de Mücahit kardeşime selâm etmesi hedef saptırmadan başka bir şey değildir. Biz aslında onun kimin tarafında olduğunu çok iyi biliyoruz.

    Cevapla
  13. Müennes 01.09.2014 09:48:46

    Mücahit Emin Türk kardeşimi muhabbetle selâmlıyor, Raşit Ulaş’tan da ataleti bırakıp bir söz ortaya koymasını rica ediyorum.

    Cevapla
    • **** 01.09.2014 21:20:20

      Üstünlük takvadadır niyetim tartışmak ya da üstünlük taslamak değil herkesin biraz daha farklı düşünmesini istiyorum

      Cevapla
      • Immenual Kant 02.09.2014 12:18:01

        “biraz daha farklı düşünmek”ten kastınız nedir?

        Cevapla
        • **** 02.09.2014 17:34:02

          Biraz daha farklı düşünmekten kastım hazreti Rabia gibi bir hanımın bugünki birçok erkekten ve hanımdan üstün olması yada hazreti Aişe nin bir çok erkeğin içinden çıkamadığı hadiseleri üstün zekasıyla ve fıkıh bilgisiyle kolayca çözebilmesi

          Cevapla
      • cübbeli ahmet 02.09.2014 13:07:57

        peki, bir hanımın takvası nedir?

        yemek pişirmek, ev temizliği yapmak, doğurduğu çocuğu emzirmek gibi işleri kadına mecburiyet olarak getirmiyor din. geçimi temin etmek, cihat edip dini ve canı ve malı korumak gibi birçok işi de erkeğin omuzlarına yüklüyor.

        kadına ise çocuklara güzel bir ahlak ver, eve kocandan izinsiz hiç kimseyi alma, kocana itaat et, iffetini muhafaza et deniyor.

        hanımlara “kocanı hoşnut et, senden razı olursa cennete gitmen çok kolay olacak.” diyorsun. cevap: “ben niye onu memnun ediyorum, o beni memnun etsin!”

        sonra da kalkıp takvadan söz ediyorsunuz. ayıptır! önce gönül rızasıyla itaati kabul edin. size itaat tavsiye eden ayetleri ve hadisleri yüzünüzü buruşturarak okuyorsunuz, yazıklar olsun!

        Cevapla
        • .,?! 02.09.2014 17:22:56

          Ne kadar güzel değil mi “cübbeli ahmet” adını kullanarak ahlakçılık yapmak, kadınların takvasını sorgulamak “yazıklar olsun” çekmek. siz ne kadar hakikatlisiniz ki bir kadını burada çarçabuk alaşağı edebiliyorsunuz? söyledikleriniz doğru ancak doğruluk da bir başka hakkı gaspederek, hele hele tahayyül edemeyeceği halde bir kadının takvasını kendi iradesiyle silip süpürmeye kalkışmak… hakkı, kalplere nakşetmenin yolu bu değildir, önce insanları kazanmayı öğrenin. hakikaten çok yazık.

          Cevapla
        • **** 02.09.2014 17:34:35

          Sen de haklısın:-)

          Cevapla
        • cübbeli ahmet 03.09.2014 05:31:49

          ya hu, siz onu bunu bırakın da gönül rızasıyla “ya rabbi, benim için takdir ettiğine razıyım; senin sevgini ve hoşnutluğunu kazanmak için kocama itaat edeceğim, onun üstünlüğünü kabul ediyorum ve onu memnun edeceğim.” diyor musunuz, demiyor musunuz? bana burada laf yetiştireceğinize, edebifikir’e yapın bir soruşturma gönderin de görelim. işte ayet ve hadis aşağıda, okuyun ve sorun: “ya rabbi, benim için takdir ettiğine razıyım; senin sevgini ve hoşnutluğunu kazanmak için kocama itaat edeceğim, onun üstünlüğünü kabul ediyorum ve onun memnun edeceğim diyor musunuz?” umarım cevaplar beni haksız çıkarır, utanmaktan memnun olurum, rabbime şükrederim.

          tutup hz. ayşe anamızdan, hz. rabia’dan misal getiriyorsunuz, elhâk yeryüzüne indirilmiş birçok insandan faziletlidirler; siz bu misali getirebilecek çapta insanlar mısınız? tek bir şey soruyorum: nisa sûresinin 34. ayetini ve hadis-i şerifi okudunuz, “işittik ve itaat ettik” mi dediniz mi? yoksa “üzülerek ve şaşırarak” mı okudunuz? bana bunun cevabını verin, sonra da dilediğiniz kadar sigaya çekin. elbette ben de bir kulum, yüzlerce eksiğim ve kusurum ve günahım var.

          Cevapla
          • **** 03.09.2014 12:15:59

            Tamam sen haklısın

          • cübbeli ahmet 03.09.2014 16:16:54

            boş ver benim haklılığımı. bak allah’ın ve resûlünün dediğini benimsersen cennete gideceksin, onlar seni sevecek. benim haklı olup olmamam önemli değil. ama sen bu ayeti, bu hadisi üzülmeden, yutkunmadan okuyabilirsen ne büyük bir güzellik olacak!

  14. **** 31.08.2014 17:07:53

    Kadın erkek eşit değildir kadınlar bazı kadınlar daha üstündür

    Cevapla
    • mücahit emin türk 31.08.2014 19:06:19

      “Erkekler, kadınlardan üstündür, çünkü Allah onları bir çok şeylerde kadınlardan üstün etmiştir, çünkü onlar, kadınları, mallarıyla geçindirirler, doyururlar; iyi kadınlar da itaatli olurlar ve Allah, onların hakkını nasıl korumuşsa onlar da, kocaları yanlarında olmasa bile, iffetlerini korurlar. Kadınlarınızın serkeşliğinden korkunca onlara öğüt verin, onları yatakta yalnız bırakın, dövün onları. Fakat itaat ettikleri takdîrde de aleyhlerine bir sebep araştırmayın, şüphe yok ki Allah çok yüce ve büyüktür.”

      nisa sûresi – 34. ayeti

      Cevapla
    • cübbeli ahmet 31.08.2014 19:09:39

      “İnsanın insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadının kocasına secde etmesini emrederdim.”

      (Tirmizî, Radâ – 10; Ebu Davud, Nikah, 40; İbn Mâce, Nikah, 4)

      Cevapla
  15. mila 12.02.2013 21:39:43

    şimdi ne yapıyoruz aralarında ki 7 farkı bulun bakalım bilene 3 bilemedin hiç kitap. 5 liraya ayraç alacağına 5 lirayı kitap ayracı yapsana dedeler bunun gibi bir şey mi fısıldamıştı hı hımm evet mantıklı.. ayraç kullanmayınız.. satırların altını çizmeyiniz. ciltleyip bantlayıp biblo muamelesi yapmayınız.

    Cevapla
  16. yeşilçam müdavimi 11.02.2013 17:48:12

    madem en çok kadınlar alış veriş yapıyorlar, o zaman en çok onlar için tasarım yapılmalı bence, biz harcanan paraları bulmak derdiyle uğraşacağız o arada…

    Cevapla
  17. filbabhar 11.02.2013 14:34:28

    kadınlar için sayısız çanta çeşidi varken erkekler için seçenek tektir. edebifikir ayraçları bu duruma karşı bir vuruş yapmış.

    Cevapla
  18. waser bescutgem 11.02.2013 12:28:55

    Erkeklerin ayraçları gayet zengin ve farklı olurken kadın ayraçları nerdeyse birbirinin aynı ve farklılık bakımından çok fakir. Genede Güzel çalışmalar emeğe saygı.

    Cevapla
  19. abuzer 10.02.2013 15:40:56

    cinsiyet ayrımına bir son verilsin artık. kadın erkek eşit diye bağıranlar bunları görünce eşit değiliz diye bağırmaya başlarlar yine:)))

    Cevapla
  20. Bilal Can 09.02.2013 11:29:34

    ben hepsinden 100’er tane istiyorum.

    Cevapla

Bir cevap yazın Cancel reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki Yazı

Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi

Sonraki Yazı

Buz Gibi Ofsayt: M. Ali Meriç II

İlgili Yazılar

  • Biyografi Yazarlığı Atölyesi Açıyoruz

    Mehmet Raşit Küçükkürtül
    Yazarlık, “yaratıcı yazarlık”,...
  • 1

    Geçmişle Bir Mukayese: Salgın Hastalık ve Eğitim

    EdebiFikir
    Efendim, mâlum-u âliniz olduğu üzere...
  • 4

    Hayat-ı Askeriye

    Ömer Ertürk
    Geçenlerde değerli dostum Yasin Taha...
  • 6. Üsküdar Kitap Fuarı

    EdebiFikir
    Türkiye’nin önde gelen 120 yayınevi...
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram

Edebifikir Radyo

Son Yorumlar

  • Geçmiş Zaman Sancısı için İhsanbul
  • Yahyâ’ya Mektup – 4 için körlük
  • Midye Karanlığı için Bilmesendeolur
  • Mutlu Olma Sakın için bu havaya bir attar dükkanı
  • Midye Karanlığı için EdebiFikir
  • Midye Karanlığı için sümeyye
  • Midye Karanlığı için Dilşad
  • Kitap Ödüllü Absürt Test için Galip
  • Edebifikir Anketi: Yunus Emre Özsaray için Abdullah Yalın
  • Kitap Ödüllü Absürt Test için ihsan

Çok Okunanlar

  • Ayrılık Sevdaya Dahil
  • Türkçe Sözlükleri
  • Doğruluk ve Gerçeklik
  • Poetika Kelimesinin Tanımı ve Mahiyeti
  • Niçin Sevdiniz?
  • Suyum Unum Buğdayım
  • Ölüm Risalesi
  • “İyi de çocuk pencereden de düşebilir!”
  • Herkese Selam Sana Hasret
  • Genç Werther’in Acıları

Yazarlar

  1. Abdullah Karaca
  2. Adem Suvağcı
  3. Bahadır Dadak
  4. Bilal Can
  5. Celal Kuru
  6. Cüneyt Dal
  7. Davut Bayraklı
  8. Feyyaz Kandemir
  9. İbrahim Halil Aslan
  10. Mehmet Erikli
  11. Mehmet Raşit Küçükkürtül
  12. Mücahit Emin Türk
  13. Muhammed Furkan Kâhya
  14. Muhammet Emin Oyar
  15. Ömer Ertürk
  16. Ömer Can Coşkun
  17. Sizden Gelenler
  18. Süleyman Mete
  19. Sulhi Ceylan

Son Eklenenler

  • Üç İstanbul Tek Devrim

    EdebiFikir
    15.04.2021

  • Yalnızlığın Mabedi

    Sulhi Ceylan
    14.04.2021

  • Geçmiş Zaman Sancısı

    Sizden Gelenler
    09.04.2021

  • Küçüklüğümün Sayrılarevinde Yangın

    Sizden Gelenler
    08.04.2021

  • Peri Masalı Felakete Dönüşürse

    Adem Suvağcı
    07.04.2021

Çok Okunanlar

  • Ayrılık Sevdaya Dahil
  • Türkçe Sözlükleri
  • Doğruluk ve Gerçeklik
  • Poetika Kelimesinin Tanımı ve Mahiyeti
  • Racon
  • Sen de Yaz
  • Niçin Sevdiniz?
  • Derin Yapılanma
  • Suyum Unum Buğdayım
  • Ölüm Risalesi

Kategoriler

  • 2050
  • 2119
  • Buz Gibi Ofsayt!
  • Cemil Meriç
  • Darbe Gecesi Ne Yaptınız?
  • Deneme
  • Dergi
  • Devrim
  • Dosyalar
  • Edebifikir Haber Ajansı
  • Fikir
  • Genel
  • Günlük
  • Haber
  • Hatıra Saklama Ofisi
  • Haykırış
  • Hikâye
  • Hikmet
  • İsmet Özel
  • Karikatür
  • Kitap
  • Kitap Pusulası
  • Mektup
  • Mısra Güzeli
  • Nümayiş
  • Orada Neler Oluyor?
  • Poetika
  • Portre
  • Sezai Karakoç
  • Şiir
  • Sinema
  • Sorgulama
  • Söyleşi
  • Sözlük
  • Vasiyetim
  • Video
  • Yenilgi

Sayfalar

  • Ana Sayfa
  • Derin Yapılanma
  • Dosyalar
  • İletişim
  • Racon
  • Sen de Yaz

Seçmeler

  • 2

    Özgür Ama Tutsak

    By Arif Akbaş
    Sulhi Ceylan’ın “Özgür Ama...
  • Anasayfa
  • İletişim
Copyright 2017 - Tüm hakları Edebifikir.com'a aittir...